ΠΡΟΦΙΛ

Σύντομο βιογραφικό

Η Σωτηρία Καλασαρίδου σπούδασε Φιλοσοφία και Παιδαγωγική στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ. και οι μεταπτυχιακές της σπουδές εμπίπτουν στον κλάδο της Σχολικής Παιδαγωγικής. Το 2011 αναγορεύτηκε διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. και η διδακτορική διατριβή της φέρει τον τίτλο Η διδασκαλία της ποίησης στο Γυμνάσιο: η ανταπόκριση των μαθητών και η ανάδυση της υποκειμενικότητάς τους και ανήκει στο επιστημονικό πεδίο της Διδακτικής της Λογοτεχνίας. Μελετήματα και άρθρα της αναφορικά με τη Διδακτική της Λογοτεχνίας, την Ανάγνωση και την Παιδαγωγική ευρύτερα έχουν δημοσιευτεί σε πολλά επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων. Έχει διδάξει στο Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας του Α.Τ.Ε.Ι.Θ. και έχει συνεργαστεί με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας σε έρευνες για τη διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το 2015 σχεδίασε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Έκθεσης που πραγματοποιήθηκε για τον Μανόλη Αναγνωστάκη στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης με τίτλο «μιλώ… τεκμήρια και μαρτυρίες». Διεξήγαγε μεταδιδακτορική έρευνα με υποτροφία αριστείας και καινοτομίας της Επιτροπής Ερευνών του Α.Π.Θ. (ΕΛΚΕ) για το Π.Τ.Δ.Ε. (Πρόγραμμα Υποτροφίες Αριστείας 2015). Κριτικές της έχουν δημοσιευτεί στα περιοδικά Ο Αναγνώστης, Εντευκτήριο, Φρέαρ. Το 2017 εκδόθηκε το πρώτο της βιβλίο που φέρει τον τίτλο Η Λογοτεχνία στο διαδίκτυο: καταγραφή και διδακτική αξιοποίηση, Θεσσαλονίκη: Σαιξπηρικόν.  Υπήρξε Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια Υπότροφος του Ι.Κ.Υ από τον Απρίλιο του 2017 έως τον Απρίλιο του 2019.

Short C.V

Sotiria Kalasaridou was born in Thessaloniki. She has majored in Pedagogy at the department of Philosophy and Pedagogy of the faculty of Philosophy of Aristotle University of Thessaloniki. Her master was related to the subject of the Formal Education. In 2011 she received dissertation from the Department of Primary Education, Aristotle University of Thessaloniki. The dissertation thesis concerns the Teaching of Literature and is entitled: “Teaching poetry in middle school; the response of the students and the emergence of their subjectivity”. Essays and articles of her have been published in many academic journals and conference proceedings. She has taught in the Department of Library Science of Technological Institute of Thessaloniki, and she was a scientific associate at the Center for Greek Language. In 2015 she designed the educational program of museum education entitled ‘I speak… Evidence and testimonies’ about the poet Manolis Anagnostakis. In 2016 she received post-doctoral research fellowship of excellence from A.U.TH. Research Committee and thesis entitled Literature on the Internet. Mapping and Utilization in Teaching. From April 2017 to April 2019 she was post-doctoral research fellow of the State Scholarships Foundation (I.K.Y).